lördag 26 mars 2011

Fina Fredan, part deux.

Jag kom hem, kastade mig över en gott-och-blandat-påse och slet upp chipspåsen (eftersom jag har varit sjukligt återhållsam i tre veckor, trodde i min enfald att det skulle få mig detoxed och anti onyttigheter, men tvärtom).

Att öppna cavan var desto svårare - jag satt på golvet som en desperat tonåring och skar sönder korken, försökte hacka hål i den från alla vinklar, slita i den, och det låg korkbitar över hela köket och efter ungefär tjugo minuter flög den upp med kniven fortfarande nedstucken.


Satte mig först vid köksbordet med en bok, men drack inget av det där theét utan gick direkt på vinet och godiset (som blev min middag), läste kanske två sidor ur boken och sedan var jag totalt uttråkad.

Vid 22 hade jag redan somnat, vinglaset står kvar halvfyllt vid soffan, och klockan 6:30 vaknade jag pigg som en lärka igen (inte alls särskilt utsträckt i dubbelsängen utan på min sida så att jag nästan trillade ned på golvet) och ba jaha, det var min Fina Fredag det, så jäkla mycket mysigare det lät i mitt huvve än vad den faktiskt blev (starten på dagen med drömmen om Beccie resulterade även i att jag började störtgrina på fredagsfikat på jobbet).

Tidiga lördagsmornar däremot, det är Tant Agdas (mitt nick) specialitet. En kopp kaffe med soyamjölk, tystnad och sedan morgonpromenad i skogen innan lite fix, step-pass (det tredje step-passet denna vecka) och en tripp ut till en nygammal vän ut på Värmdö.

Ah, tidiga mornar, nyttighet... I love it.

Inga kommentarer: