lördag 14 maj 2011

De senaste dagarna två...

Det blir ett kort inlägg, jag är sjukt trött för igår natt sov vi typ tre timmar i hyrbilen nedanför någon glaciär i utkanten av Jökulsarlon. Vi har åkt mer än 120 mil och sett så galet mycket att det knappt går att skriva eller visa i bilder. De två senaste dagarnas höjdpunkter är iallafall:

* se en säl simma och titta på oss bland isblå flytande isflak från glaciären och inte se en annan människa på flera timmar.

* komma ned helskinnad från en misslyckad amatörbergsklättring som resulterade i panik och tårar efter 100 meter. Monki var det bästa stödet någonsin och höll mig hårt i handen med orden "jag släpper dig aldrig" medan jag trodde att jag skulle dö och skrek rakt ut över den kala slätten nedanför.

* sol hela gårdagen medan vi åkte till Thingvellir, geisyr och vattenfallet Gullfoss.

* hummermiddag i en fiskeby typ 45 min söder om Reykjavik.

* Alla små avstickare offroad när vi inte har förväntat oss något och typ hamnat mitt i värsta vattenfallet, grottan eller lavastränder.

* att nu få lägga sig i hotellsängen efter två dygn om the road utan nämnvärd sömn.

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilken upplevelse!!

Tears and Pearls sa...

Underbart! :) (ja, förutom gråten då)

Lala sa...

L O V E L Y ! Ändrade du födelsedagsresan från Dublin till Island? Visst skulle ni till Dublin först?

Duktiga Tjejen sa...

Jo, M ville egentligen ge en resa till Island och det tackade jag inte nej till :) Irland kommer nog i sinom tid... :)