torsdag 31 mars 2011

Andrum.


Jobba hemifrån en dag i veckan ger mig sådant stort andrum. Jag behöver inte gå upp klockan fem eller sex, kan gå runt i mjukiskläder, dricka kaffe ur min egen mugg och det bästa - käka lunch framför datorn och sedan ta timmen till att dra på mig löparskorna istället - som idag.

Mindre än fem kilometer bort är det som en annan värld, fullt av röda stugor, hästar, frisk luft och jag älskar det, vill bo där, vill vara där. Folket hälsar, knoppar är på väg att blomma ut, gruset knastrar under skorna (se fotot ovan från nyss).

Spåtanten sa också att jag inte passar i storstan, att jag trivs bäst i en mindre ord där dörrarna kan stå öppna, där jag kan få vara kreativ och alternativ. Det är så sant och jag kände bara ja, ja, ja! inombords, men jag höll masken för att inte leda in spåtanten på de vägar jag själv ville in på.
-Du behöver andrum, bearbeta gamla saker, hitta tillbaka till ditt inre barns grundbehov innan du är redo att skapa nytt liv, menade spåtanten.

Sant, sant, sant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni blivit av med snön? Åh så jag är avis.. Vi håller på o jobbar med att få isen från gårdsplanen (vägen) men på gräsmattorna är drivorna 1 meter höga fortfarande. Det är så jag nästan vill gråta.. är så trött på snön. /sus

Duktiga Tjejen sa...

Nej inte all, det ligger mycket snö kvar! Sprang förbi fält med en massa snö...men på vissa ställen där solen har legat på är det helt borta. Det har dock snöat i veckan.