onsdag 30 mars 2011

Dagens shopping: Biljetter till Island.


 Eller ja, shoppat och shoppat, jag har inkasserat min 30års-present från Monki. 11-15 maj bär det av, och jag har velat åka till Island sedan urminnes tider så det ska bli sjukt kul. Jag har heller aldrig haft så bra resesällskap som Monki i hela mitt liv, vi har alltid så onormalt roligt när vi reser utomland- iallafall hittills. I år är detta bara den första av minst tre super-resor; det gäller att passa på innan det är dax att skaffa barn.

8 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Åh du kommer älska det. jag var där för ett år sedan och det var häftigt.

Emma sa...

Jag haller med, jag var dar 2004 och det var...ja, AMAZING!

Duktiga Tjejen sa...

Åååh, jag ser så fram emot det. TIPS? Hur är de här utflykterna man kan köpa? Funderar på Islandshästar, klassisk rundtur och naturligtvis till blå lagunen. Vet inte om vi hinner så mycket mer.

Miss Baglady sa...

blå lagunen var vi till. mkt bra. och tittade på geysrar. men vi var där i december så var för kallt för hästar. vi kollade på Gullfoss, tror jag det hette.

Tears and Pearls sa...

Är halvislänning :) och bara älskar landet!! Vet inte om jag kommer ihåg rätt gatunamn, men jag tror att på laugarvaegur mitt i city(lau uttalas "löj" finns världens enda snoppmuseum, om det inte har flyttats :)

Duktiga Tjejen sa...

Baglady - jepp, dit ska vi oxå! Och i maj borde det inte vara för kallt för hästar, men det är ju i princip alltid kallt på Island...

Tears & Pearls - SNOPPMUSEUM, jag dör, bara MÅSTE dit! Tack för tipset!

pim sa...

¨åh jag packar in mig i din resväska...:) jag var på blå lagunen och klassiska rundturn(gejsrar, gullfoss etc) och gick i stabn. valsafarin verkade också skoj men vi orkade inte..

Duktiga Tjejen sa...

Valsafari vore nått det! Undrar om de går att ses i maj?