söndag 27 mars 2011

Trädgårdsmässan.


Åh vad roligt det var att besöka Trädgårdsmässan! Vi strosade runt och suktades av utställnigsbonsai, gudomliga växthus och mängder med orkideér. Äppelkonstverket (se bild) luktade lång väg och fick mig så sjukt sugen på att ha trädgård... Jag är 0 % avis på de som har lägenheter i stan, även om det var roligt att bo mitt i smeten under ett par år för länge sedan. Jag vill ut på landet och bara ha lite lugn och ro, odla örter och tomater köpa färska ägg från grannen. Ja, ni hajjar, jag har en grymt romantiserad bild. 

Efter att jag läste Orkidétjuven förra året (reportagebok i ämnet) så köpte jag iallafall nu min första orkidé  någonsin. Den tycktes liksom skrika KÖP MIG VÅRDA MIG ÄLSKA MIG, så nu känner sig Tant Agda mycket varm i sinnet.

 

4 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Ja älska blommor, växter och allt som är nära naturen.

Duktiga Tjejen sa...

Ja! <3

Lfthmn sa...

Underbart!

När jag blir stor och bor i hus vill jag ha ett växthus i direkt anslutning till huset! Där ska jag ha lite plantor, mina kryddor och ett bord så man kan sitta där från tidigt på våren till sent på hösten. Älskar lukten i växthus!

Förresten, orkidéer. Jag fick dem aldrig att leva så länge jag följde råden om att bara vattna pyttelite varannan vecka. Mina håller hur länge som helst om jag låter dem ha minst ett par centimeter vatten i krukan. Jag tror att de vänjer sig vid det, de vissnar direkt om jag glömmer vattna.

Anonym sa...

Skrållan- vi får se hur min överlever! Till mig sa de att absolut inte vattna, men en gång i veckan sänka ned i en hink med vatten+orkidé-näring... Kommer följa de råden tills motsatsen bevisas. Fotot på min orkidé verkar dock inte synas, hmmm.../ duktiga tjejen