onsdag 22 juni 2011

Sunny, cold California.

Jag lyckades sova på motellet. Fullt påklädd och fullt äcklad och efter en gråtattack eftersom jag blev så besviken på hela grejen. Besviken på mig själv för att jag bara ville åka ifrån LA utan att ha gått på Walk of Fame eller Universal Studios och för att jag har mens och det är så kallt överallt och jag får mer sol på mig i Sverige än här. Monki kramade om mig och var världens bästa igen och sa att vi tar in på bra hotell i Las Vegas i två nätter och sen är det ju bara så himla mycket roligt kvar.

Jag skärpte till mig och nu nästa morgon känns det mer okej. Jag hade aldrig trott att det skulle vara så kallt i Kalifornien dock. San Francisco absolut, men det är runt 10 grader på nätterna överallt och ibland även 10-15 på dagen. Och då menar jag även såhär söderut. Min D-vitaminbrist minskar inte direkt. Tji fick jag när jag trodde att jag skulle kunna bada på någon av de fina stränderna, jag har bara legat en kvart sammanlagt på hela resan och det var i Santa Barbara.

Nog med klagandet; jag älskar att resa med Monki och älskar Monki och vi har så himla kul och mysigt och jag känner mig alldeles nykär (snart fem år sedan vi träffades!) och tycker att han är finast i världen.

8 kommentarer:

CINDERALLEY sa...

Ja, jag skulle kanske har varnat dig for att komma i juni. Maj och juni ar nog de samsta manaderna pa hela aret i sodra Kalifornien. Det finns till och med en benamning pa det: "May gray - June gloom".

Duktiga Tjejen sa...

Oh! Visste inte. Brrr.

Johanna sa...

Å jag vet, när folk berättade om den där "june gloom" när man väl var i LA och det var JUNI och man bara förutsatte knallsol varje dag blev man ju inte tokglad.. Var samma för oss. Det var soligt men inte så jättevarmt. MEN. I Vegas var det tokvarmt och tokbra, i Grand Canyon likaså. Så välj för tusan ett hotell med pool i Vegas! (Kanske att alla hotellen har pool..)

Anonym sa...

Usch vad tråkigt! Kan dock trösta dig med att även om man har vetskap om May gray - June gloom så kan man få frysa i Kalifornien. Efter att ha läst om detta bokade vi resa dit i juli. Jag hade långärmat på mig 12 av 14 dagar på den resan tror jag. Hoppas det blir bättre snart!

Linnéa i Alabama sa...

Attans, hoppas ni får lite sol. Vad härligt att läsa om att du är nykär! Det gör mig glad!

Trillingnöten sa...

Fy bövelen! Men du, jag vet en till som ska till LV nu (inte LA som tur är då) och det är tydligen runt 47 grader. Kan det vara nåt? :)
En kommentar om restauranger i NY kommer :)

Anonym sa...

Jag trodde att L.A. var varmt den här tiden..? /Sus

pim sa...

fast det är ju inet bättre väder hemma....igåpr morse var det 12 grader och det regnar, regnar, regnar, regnar,,var 'är sommaren?
nåja skönt att höra att ni har det bra:)