fredag 5 augusti 2011

Datenight 2:


Igår hade vi vår andra Datenight och det var Monkis tur att bestämma. Vi gick sålunda på Wagamama i stan och käkade asiatiskt, vilket var rätt gott. Det bästa var att jag frågade om sjögrässallad vilket kocken då precis höll på att utarbeta, så jag blev första testare (och dessutom gratis). Jag ÄLSKAR sjögrässallad, det är godare än allt godis i hela världen tillsammans. Har ni testat?

Efter det åkte vi hem hand i hand under solen och jag tog en paus och gick sju kilometer promenad (as usual) och sedan låg vi i sängen och kollade på dokumentären The Cove, en dokumentär som förtjänar ett helt eget inlägg...

Very good datenight!

(Så här var Datenight 1.)

8 kommentarer:

Desirée sa...

Tack för tipset - ska testa sjögräs!

Hanna Lans sa...

Jag ääälskar sjögrässallad! Tänk att det ska ta sådan evinnerlig tid att få hit sådant där. En, EN ENDA, restaurang i Göteborg serverar edamames exempelvis. Suck. (Eller, av dem jag hört mig för på och bland folk jag frågat. Ingen vet vad jag talar om...)

egoistiska egon sa...

Åh, gillar verkligen Wagamama! Och dejtkvällar är bra. Jag och K brukar emellanåt köra varannan vecka, kände att det blev nästan stressigt med varje. Men å andra sidan tror jag vi hänger mer generellt än du och M (inget illa ment alltså). Mysigt är det oavsett och himla kul! Väldigt skoj att man bestämmer varannan gång också.

Duktiga Tjejen sa...

Mer sjögrässallad åt folket! :)

Egon: Tror oxå att ni hänger mer, M har alltid sina projekt och jag mina, men vi hänger faktiskt rätt mycket spontant med varandra på kvällarna sedan jag flyttade in, men vi är dåliga på att GÖRA saker... Vi får se om en gång i veckan är too much eller inte! :)

egoistiska egon sa...

Och ja, älskar också sjögrässallad! Vissa sushihak har det, vet att Sushi Yama i Uppsala har - då borde även de på centralen i Sthlm ha kan man tycka. Älskar än mer Edamame. Äääälskar.

Duktiga Tjejen sa...

Bästa sjögrässalladen finns på Hornsgatan, ÄLSKAR den. De har förövrigt bästa sushin oxå.

Tears and Pearls sa...

Ska ta och testa sjögrässallad, har bara hört talas om det :)

Trillingnöten sa...

Underbart! Date nights är så viktiga och härliga. Det där med sjögräs lät väldigt intressant måste jag säga. Ska se oom det finns på nån meny när vi går ut om ett halvår :p