måndag 22 augusti 2011

Världens Längsta Bokbord...


Igår gick Världens Längsta Bokbord av stapeln i Stockholm som hör till Stockholm Kulturfestival 11-15 augusti. Som boknörd (och tidninsgbloggare om böcker) var jag såklart på plats. Eftersom regnet fullkomligt vräkte ned hela lördagen var det en enorm lättnad att se solen under söndagen...

Jag åkte in med pappa som kände var och varannan person som stod vid sina bord, och därmed tog det ungefär två timmar att gå halvvägs. Spännande. Jag pratade lite med författare Svante Weyler och andra intressanta personer, men kom faktiskt hem med endast en bok (se foto). Boken fick jag dessutom gratis eftersom farsan kände killen från Bokbörsen som stod och sålde.

Jag älskar retrolooken från slutet av 60-talet, och dessutom en bok med Karibien i titeln - kan det bli mer jag?

10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Stockholm har sina fördelar, no doubt.
Har du skickat in ditt manus till Weylers förlag? Jag skulle lite snyggt ha lämnat över det igår om jag var du. Eller så skulle jag inte det...

Duktiga Tjejen sa...

Nillas: Har inte gjort det faktiskt, och jag hade ingen aning om att han skulle vara där heller... Typiskt.

Trillingnöten sa...

Spännande! Tyckte också om omslaget! Snyggt :)

Johanna sa...

Det låter himla skoj med bokbord, längtar efter årets bokmässa!

Duktiga Tjejen sa...

Jag gjorde en blunder när jag gick och blev tillsammans med en kille som fyller år mitt under bokmässan, grrr! Missar varje år...

Hanna Lans sa...

Just den boken läser jag/kvinnan i min debutroman ju! Snygg utsida förövrigt!

Cinderalley sa...

Åh, jag blev så glad när jag insåg att jag skulle vara i Stockholm lagom till bokbordet. Men sen kom jag på att det var just den dagen vi stack till London... Surt. Låter som du hade det trevligt i alla fall!

S.W sa...

Det är en av Christies bättre, med Marple i huvudrollen då alltså. Pusseldeckare at its best!

Duktiga Tjejen sa...

Jag blev inte överdrivet impad av bokbordet, det var så mycket folk och så mycket samma-samma... Men men.

Oh kul att den är en av Christies bästa! Har bara läst Tio små negerpojkar av henne hittills...

Emmas Bokhylla sa...

Ah, jag ahr aldrig varit emd pa Langsta-Bokbord-eventet, vill gaarna vara med!

Och jag har ocksa nagra Christie med omslag i samma stil, me LOVE it!