onsdag 12 oktober 2011

MARDRÖM!



Jag råkade se det här klippet och drömde nästan mardrömmar. Jag HATAR höjder. Jag grinar så fort jag kommer upp högt, och både på Sicilien, Island, Bolivia och USA har jag fått panikångest och blivit handlingsförlamad för att jag har blivit upplurad på stup där man kan trilla ned och virvla runt som en litet höstlöv.

Extra chockerande är att El Camino Del Rey tydligen finns i Andalusien, och jag som har bott där i ett helt år hade ingen aning om att denna plats fanns. Vertigo!

En liten utflykt dit nästa gång kanske?

NOT.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Å herregud, det ilar så SJUKT mycket i mina fötter när jag ser det här! (Det gör det nämligen när jag får svindel elelr håller på att ramla).

Herregud så hemskt!

Dock att jag gått uppför en liknande stig vid Machu Picchu (när vi klättrade upp för wayna picchu, toppen man ser i bakgrunden på alla bilder därifrån). Det var såklart alls såHÄR smalt och jävligt, men ändå väldigt smalt liksom, samt ingen säkerhetslina såklart. Min kära mor har fortfarande inte förlåtit mig. (Hittar ingen länk nu men bild nummer fem av de små svartvita bilderna i högerspalten på min blogg visar detta tillfälle. Hu. )

emma sofie w sa...

Åå, för mig ilar det mest i magen! Skulle nog aldrig våga mig på det där, men satan vilken adrenalinkick det måste vara att gå där!

Sofia sa...

Fy sjutton vad hemskt! Jag klarar knappt av att titta på klippet, jag *hatar* höjder och är fruktansvärt rädd. Får ångest och panik, t.om när jag ser andra människor som utsätter sig för det.

Anneli Stålberg sa...

Hua! Jag gillar inte heller höjder.

Duktiga Tjejen sa...

Johanna: stupen på Machu picchu var ja aldrig då nära dom du att jag bara med ett snedsteg hade linne ramla ned, men jag såg de som var där du pratar om och tyckte att de alla var galna! Fatta att ha BYGGT där uppe. Helt galet. Hela Machu Picchu är ofattbart.