onsdag 4 april 2012

Ready to rumble?


Har fastnat i rumlbe på Iphonen. Joanna är (nästan) oslagbar. Jag vill bara spela hela tiden. Är beroende efter en dag. Vill ni spela kan ni väl lämna användarnamn i en kommentar.

Dessutom väger jag nu mer än någonsin och borde sluta med det där godiset, men jag klarar det inte riktigt. Inte än. Har inte lyckats börja äta normalt ännu utan är kvar i mackträsket. Mår förvisso absolut inte lika illa som förut, inte på långa vägar, men jag mår illa varje dag och får kväljningar bara av tanken på nästan all mat.

V.19 idag enligt en läkare, v.18 enligt traditionell uträkning. Och igår tror jag att jag kände sprattel i magen för första gången när de renoverade nedanför så att golvet skakade. Varje gång de började borra kände jag det där sprattlet i magen på samma ställe. Rätt ballt.

25 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Låter så himla kul med Iphone ibland :) Huvudsaken du äter nåt säger jag. Bebisen får det den behöver :)

It's all gonna be fine sa...

4everfine heter jag dårå!

Åsa sa...

Å hahha, va häftigt ;-)
Följ ditt sug, å är det godis, tja så är det fanimej bättre än inget :)

puss å kram söta du!

Colombialiv sa...

Sprattel, wohoo!

Och du SKA väga mer än någonsin nu, det är helt i sin ordning.

Det där spelet, är det Word Rumble eller Words Rumble?

Joanna Björkqvist sa...

Nog har vi farligt kul när vi spelar! Det GÅR ju inte att lägga ifrån sig det där spelet! :)

Och ät ALLT du kan komma på och allt du gillar! Du kommer ändå aldrig i närheten av min graviditetsvikt; jag gick upp 32 kg!

Nu är jag redo att rumbla igen!

Joanna Björkqvist sa...

Btw; oslagbar? Moi? Nänä, not anymore! ;)

Duktiga Tjejen sa...

Joanna; fick ändra till NÄSTAN oslagbar eftersom jag visst lyckats vinna ett par ggr nu. Hurra! Lite mer socker i mig så kanske jag lyckas vinna lite till... ;)

Vi får väl se hur mycket jag går upp... Spännande. 32 vägrar jag dock!

Colombialiv: På Iphonen heter appen bara rumble...

Bubbel sa...

Åh vad häftigt att känna de första sparkarna!:) Tog ett tag innan jag fattade att de små "fisksprattlen" jag kände var sparkar när jag väntade min första men sen blev man än mer observant och några veckor senare kände jag första hickningarna - oboy vilken upplevelse det var...att få lite mer känsla för det lilla livet som var där! kram

Bubbel sa...

Åh vad häftigt att känna de första sparkarna!:) Tog ett tag innan jag fattade att de små "fisksprattlen" jag kände var sparkar när jag väntade min första men sen blev man än mer observant och några veckor senare kände jag första hickningarna - oboy vilken upplevelse det var...att få lite mer känsla för det lilla livet som var där! kram

Bubbel sa...

Åh vad häftigt att känna de första sparkarna!:) Tog ett tag innan jag fattade att de små "fisksprattlen" jag kände var sparkar när jag väntade min första men sen blev man än mer observant och några veckor senare kände jag första hickningarna - oboy vilken upplevelse det var...att få lite mer känsla för det lilla livet som var där! kram

Bubbel sa...

Åh vad häftigt att känna de första sparkarna!:) Tog ett tag innan jag fattade att de små "fisksprattlen" jag kände var sparkar när jag väntade min första men sen blev man än mer observant och några veckor senare kände jag första hickningarna - oboy vilken upplevelse det var...att få lite mer känsla för det lilla livet som var där! kram

Hanna Lans sa...

Strunta i hur mycket du går upp. Det mesta är vatten och det svettas och kissar du bort på nolltid efteråt.

Halva tiden har gått, heja dig!!!!

Anonym sa...

Nej!
INTE EN TILL SÅN DÄR J***A APP!
Please! Jag blir beroende av att bara titta på dem *S*

kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag tänker inte börja spela - för då är jag fast. Och det vill jag inte ;)
Härligt med sprattel i magen :)

Johanna sa...

Heter lagerfors om du vill spela! :)

Erika sa...

Vad härligt med sprattel. Det är ju så underbart när man känner sitt barn inom sig!
Jobbigt att du fortfarande mår illa.
Kram!

Maria Engelwinge sa...

Det där illamåendet är inte att leka med. Men jag håller med Åsa. Bekymra dig inte, ät det kroppen vill ha. Det är lite hysteri kring det här med kosten för gravida i dag och jag tror man kan ta mycket av det med en nypa salt. Glad påsk och tack för all fina kommentarer du har lämnat hos mig! <3

Josefine sa...

Har hört om denna beroendeframkallning, syrran försöker övertala mig så nu får jag väl ladda ner det till paddan ;-)
Glad påsk!

Mammas machete sa...

Sprattel i magen! Härligt. Kram
/Julia

Jojjo sa...

Oh, jag vill spela - Jordhanna heter jag där!

Anonym sa...

I ωaѕ suggestеd thiѕ
website ѵіa my cousin. Ι am not sure whethеr thіs ѕubmit is
written bу wаy of him as nobodу
else undeгstanԁ such сеrtаіn apρroximately
my problem. You're wonderful! Thank you!

Here is my website: http://www.lenetonnessen.no
my web site > corentt.Com

Anonym sa...

Hey thеre! Quicκ questiοn thаt's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My weblog looks weird when browsing from my iphone. I'm trying to find a template οr plugin that mіght be able to
fix thiѕ issuе. If you have any recommenԁatіons, pleasе share.
Cheers!

Alѕo vіsit my web-ѕite - v2 cigs Review

Anonym sa...

Do you haνe a spam problem on thiѕ ѕite;
I also аm a blogger, and I was wonԁеrіng уour situatiοn; many οf us havе develоpeԁ somе nice prасtices and we aгe looking to swap stгategies with otheгѕ, ωhy not shoot me an
emаil if interеsteԁ.

Feel free to visіt my weblog :: click Through the next document

Anonym sa...

Thank you for the auspiciοus wrіteup. It in faсt was a аmuѕement account
іt. Look adѵanced to more аdded agreеаble fгom you!

However, how could we сommunicate?

My web blog - V2 Cig Review

Anonym sa...

Thаnks designed foг shаring such a pleasant opiniοn, artiсle is good,
thats whу i have гead it сompletely

Loοk at my ωeb blog - www.communitymed.org