onsdag 4 maj 2011

So far so good.

Gårdagens middag efter innebandy - tofuröra och quinoa med koriander, yum!

Den här Majutmaningen har börjat ganska bra. Inget onyttigt (förutom ett glas cola light och våfflorna där i helgen) och träning varje dag, men jag är ganska säker på att jag inom kort kommer äta onyttigt. Dumt som fan, eftersom det är JAG och ingen annan som bestämmer vad, hur och när jag äter.

Ibland känns det dock som att jag har ett Monster i mig och jag tappar helt kontrollen. Min svaghet är verkligen just mat - Jag äter bra och nyttig mat (oftast, inte alltid) för att jag tycker att det är godast, och utan onyttigheterna ligger jag då automatiskt i lågt kaloriintag per dag. I och med detta blir jag ofta hungrig och sugen på annat och fyller ut med snacks. Alltså helt klart att man ska njuta och äta (måttligt) av typ allt, men JAG behöver verkligen en detox-månad och lära mig att kontrollera mig.

När jag är mätt är det inga problem, men när jag är hungrig tar Monstret över och säger åt mig att INGET ANNAT SPELAR NÅGON ROLL ÄN ATT DU FÅR ÄTA DET HÄR! Skitobehagligt. I och med detta är jag ganska rädd för att lova saker som jag sedan alltid bryter.
Att det ska vara så svårt....

Mina favoriter i matväg just nu är annars:
-Färsk koriander
-Kvarg
-Tonfisk
-Lax, alltid lax!
-Feta
-Coctailtomater
-Röd paprika
-Quinoa

Vilka är era? Och hur går det med nyttigheterna?

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad duktig du är! Det går ju bra än så länge. Vet du, jag är lite som du när det kommer till hunger. Jag kan bli tokhungrig och då är det nästan kört. Jag måste ha den där chokladbiten etc...nu har det iaf gått bra sen jag slutade för 6 veckor sen med sött...men Monstret tar över ibland. Får klubba ned det helt enkelt...

Duktiga Tjejen sa...

6 veckor! Sjukt duktigt!

Lfthmn sa...

ÄLSKAR färsk koriander! Och mynta. Lamm, citron, vitlök och rosmarin är min bästa smakkombination, tror jag.

Duktiga Tjejen sa...

Ja, mynta!! Äter inte lamm men kyckling m koriander är sjukt gott!